Keadilan dan kedamaian sudah dirampas oleh penjajah Siam

DI BUMI INILAH BERSEMADI JASAD PARA SYUHADA DAN ILMUAN YANG NAMANYA HAMPIR TERPADAM DALAM LIPATAN SEJARAH BANGSA.BIARPUN BEGITU BANGSA YANG BERNAMA MELAYU TETAP MENGAKAR DAN MERIMBUN DENGAN SENDI SYARIAT ISLAM. DI WILAYAH INILAH BANGSA MELAYU FTHONI ISLAM DITINDAS SIANG DAN MALAM OLEH BANGSA PENJAJAH YANG BERNAMA SIAM. TIDAK AKAN ADA KEAMANAN DAN KEADILAN SELAGI SIAM TERUS BERKUASA!

Saturday 25 January 2014

Demontrasi Di Hadapan Masjid Kerisik Dibatalkan

Demontrasi secara besar-besaran yang sepatutnya diadakan pada Jumaat 17 Januari 2014 terpaksa kerana pihak Siam melobi dengan menggunakan pemimpin politik tempatan dan juga undang-undang khas.

Ianya dirancang selepas solat Jumaat. Demonstrasi ini diadakan sebagai membantah tindakan pengikut Suthep menghalang umat Islam di Trang melakukan amal ibadatnya.

Walaupun dihalangan tetapi aktivis Patani berani keluar terdiri di hadapan Masjid Kerisik yang penuh bersejarah dan lambang kepada kekejaman tentera Siam membunuh umat Islam tanpa senjata.





Pengikut Suthep menghalang dan mengepong masjid di Terang(Trang).Tindakan biadab pengikut Puthep telah membangkitkan kemarahan umat Islam di Hujung Selatan.

Walaupun Suthep mengaku bersalah tetapi umat Islam tidak mudah memaafkannya.











Di bawah ialah aksi aktivis Patani sebagai membantah perlakuan pengikut Suthep terhadap umat Islam di Terang.



No comments:

Post a Comment