Keadilan dan kedamaian sudah dirampas oleh penjajah Siam

DI BUMI INILAH BERSEMADI JASAD PARA SYUHADA DAN ILMUAN YANG NAMANYA HAMPIR TERPADAM DALAM LIPATAN SEJARAH BANGSA.BIARPUN BEGITU BANGSA YANG BERNAMA MELAYU TETAP MENGAKAR DAN MERIMBUN DENGAN SENDI SYARIAT ISLAM. DI WILAYAH INILAH BANGSA MELAYU FTHONI ISLAM DITINDAS SIANG DAN MALAM OLEH BANGSA PENJAJAH YANG BERNAMA SIAM. TIDAK AKAN ADA KEAMANAN DAN KEADILAN SELAGI SIAM TERUS BERKUASA!

Monday 5 August 2013

IMAM MESJID JAMEK PATANI MATI DITEMBAK

Sejak akhir-akhir ini nyawa Imam,Tok Guru dan Guru Tadika menjadi sasaran penjahat Siam. Hari ini nyawa Imam Mesjid Jamek Patani,wilayah Patani menjadi sasaran, Beliau telah ditembak oleh empat orang yang bersenjata sewaktu memandu kereta miliknya.

Sewaktu kejadian itu berlaku  Imam Yakob Ramanee memandu kereta di Pasar Cabang Tiga di tengah-tengah bandar Patani. Beliau ditembak pada pukul 16.35 petang. Imam Yakob mati di tempat kejadian.

Tiga tahun lalu beliau pernah diserang oleh penjahat. Tetapi sasarannya tidak tepat. Tembakan itu mengena kopiah yang dipakainya sahaja. Hari ini 5 Ogos 2013 beliau pulang menemui Penciptanya.
                                                                                                                                                                                                                                       

Pemergian beliau telah disembahyangi oleh lebih daripada 1000 orang hadirin 

2 comments: