Keadilan dan kedamaian sudah dirampas oleh penjajah Siam

DI BUMI INILAH BERSEMADI JASAD PARA SYUHADA DAN ILMUAN YANG NAMANYA HAMPIR TERPADAM DALAM LIPATAN SEJARAH BANGSA.BIARPUN BEGITU BANGSA YANG BERNAMA MELAYU TETAP MENGAKAR DAN MERIMBUN DENGAN SENDI SYARIAT ISLAM. DI WILAYAH INILAH BANGSA MELAYU FTHONI ISLAM DITINDAS SIANG DAN MALAM OLEH BANGSA PENJAJAH YANG BERNAMA SIAM. TIDAK AKAN ADA KEAMANAN DAN KEADILAN SELAGI SIAM TERUS BERKUASA!

Sunday 3 March 2013

Ustaz Hasan Taib Tokoh BRN Tidak Punya Pengaruh


Tidak banyak yang diketahui tentang pemimpin Barisan Revolusi Nasional, Ustaz Hasan Taib. Beliau berasal dari Jabat,Narathiwat, Fathani Darussalam

Beliau menyambungkan pelajarannya di Indonesia hingga ke peringkat master. Beliau seorang pelajar aktif semasa di kampus Uiniversiti Padjadjaram Indonesia.

Dikenali sebagai pemimpin pelajar Patani Darussalam semasa di Indonesia.
Lulus  dari universiti padatahun 1976.

Menurut Don Pathan seorang yang cukup arif tentang pejuang dan perjuangan Melayu Fathani,Ustaz Hasan Taib bukanlah seorang tokoh yang mempunyai pengaruh terhadap pejuang yang berada di lapangan.Oleh kerana tidak dapat menemui pemimpin pejuang yang berpengaruh maka pihak Bangkok secara tangkap muat menerima Hasan dengan 'dibantu' oleh pihak Malaysia.

Dalam hal ini pemimpin yang berwibawa tidak muncul. Ini dapat dilihat lepas menandatangani proses dialog damai letupan bom telah berlaku di kawasan  Patani dan Narathiwat!

No comments:

Post a Comment