Keadilan dan kedamaian sudah dirampas oleh penjajah Siam

DI BUMI INILAH BERSEMADI JASAD PARA SYUHADA DAN ILMUAN YANG NAMANYA HAMPIR TERPADAM DALAM LIPATAN SEJARAH BANGSA.BIARPUN BEGITU BANGSA YANG BERNAMA MELAYU TETAP MENGAKAR DAN MERIMBUN DENGAN SENDI SYARIAT ISLAM. DI WILAYAH INILAH BANGSA MELAYU FTHONI ISLAM DITINDAS SIANG DAN MALAM OLEH BANGSA PENJAJAH YANG BERNAMA SIAM. TIDAK AKAN ADA KEAMANAN DAN KEADILAN SELAGI SIAM TERUS BERKUASA!

Saturday 10 August 2013

THAILAND GAGAL MEMBERIKAN KEADILAN KEPADA MANGSA TRAJEDI TABA( TAK BAI)

Kerajaan gagal memberikan keadilan kepada mangsa pembunuhan trajedi  Taba (Tak Bai) 2004.Demikian pertubuhan Amnesti Antarabangsa. Dalam tajedi 25 Oktober 2004 pasukan tentera Siam berlaku ganas dengan melepaskan tembakan terhadap penunjuk perasaan yang tidak bersenjata.Tujuh orang telah ditembak mati manakala 78 maut  kerana sesak nafas. Mereka dimuatkan dalam truk tentera secara bertindih dan dibawa ke pusat tahanan.


Menurut Timbalan Pengarah badan itu,Isabelle Arradon, pihak tentera telah menghimpun 1 200 penunjuk perasaan yang kesemuanya lelaki dibeberapa kem tahanan. Mereka tidak diberikan sebarang rawatan walaupun ada yang cedera parah.

BERSAMBUNG

No comments:

Post a Comment